Predogled Post Tenebras Lux 2020 Tinadobrajc 210x275cm
  • občasna razstava

TINA DOBRAJC / Owls Are Not What They Seem (Sove niso kar se zdijo)

10.2.2022 – 13.4.2022

Galerija Miklova hiša

 

 

 

O RAZSTAVI

Tina Dobrajc je na domači umetniški sceni izjemno prepoznavna, njena mistična in presunljiva dela pa zaradi rabe bogate živalske ikonografije, številnih folklornih emblemov in prefinjenega feminizma postajajo vse bolj priljubljena. Na svojih slikah redno upodablja gozdne živali, hrabre dekliške protagoniste, raznolike pustne elemente in dele narodnih noš, gozd pa je tisti, ki gospoduje kot večna, neomajna kulisa. Na aktualni razstavi v galeriji Miklova hiša v Ribnici so razstavljena njena najnovejša dela, od katerih je večina širši javnosti razstavljenih prvič.

Za razliko od njenih prejšnjih del, na katerih so bile prevladujoče dekliške figure upodobljene v prvem planu in so, s svojo frontalno, samozavestno držo in v gledalca zrečim pogledom, domala stopale iz slike, so na najnovejših slikah potisnjene v ozadje, globje v gozdno kuliso. Avtorici priljubljen gozd je tokrat bolj barvit in občutno zgoščen. Zdi se, kot da je v stiski in kliče na pomoč. Mestoma ga zajemajo ognjeni zublji, prve plane pa obvladuje polomljeno, odmrlo vejevje. Takšno scenografsko dodelano in uravnoteženo gozdno kuliso, kjer je pozornost odvzeta sicer izredno pomembnim človeškim figuram, lahko interpretiramo kot eksponirano okoljevarstveno opazko, ki sovpada s trenutnim tesnobnim in apokaliptičnim duhom časa.

Poleg avtoričinih ponavljajočih se simbolnih oznak in atributov kot so ženska pokrivala različnih ljudskih noš, od gorenjske avbe do ruskega kokošnika, drežniške pustne maske, harmonika in kurent, so na razstavo umeščena tudi manjša dela s tematiko bojazni. Na njih so upodobljeni dejanski ali zgolj namišljeni filmski prizori eksperimentalnih filmov ali grozljivk. Gre za drug prepoznavni faktor umetničinega ustvarjanja, kjer prevladuje raba popularnih glasbenih in filmskih referenc. Četudi je upodobljena vsebina nekoliko bolj določljiva in mestoma srhljiva, so slike dopadljive in bolj kot ne cinične, celo šaljive. Tudi naslov razstave Owls Are Not What They Seem (Sove niso kar se zdijo) izhaja iz priljubljene, ugank in preobratov polne serije Twin Peaks (1990, 2017) in aludira na nekoliko skrivnostno in mračnjaško naravo škofjeloških gozdov, po katerem se potikajo avtoričina zamaskirana in neukrotljiva bitja.

Razstava se prikladno sklene s serijo manjših kvadratnih slik živo fluorescenčne barve z naslovom Smoke ‘Em If You Got ‘Em. Na njih so energično nabiti portreti zamaskiranih mladenk z različnimi tradicionalnimi pokrivali. S cigareto v ustih in valečim se dimom preko obraza povzemajo primerno preveden naslov serije, ki je nastala spričo gole prilike in hkratne potrebe po predahu. Tako imenovana Čik pavza gledalčev pogled za trenutek ali dva odtrga od divjih gozdov in uporniške bestije, ki kljub predrugačenju in postopnem eksperimentiranju z barvo ostajajo najpomembnejša in kardinalna vsebinska komponenta aktualne razstave. Vseeno avtorica ohranja sproščen in hudomušen pristop do večine svojih del, čigar prostor za interpretacijo ostaja odprt in namenoma dvoumen.

Maša Žekš

2022 © Rokodelski center Ribnica. Izdelava spletnih strani: Kreativna tovarna | Piškotki

Grb O.r.
Logo Ministrstvo Za Kulturo Rs
Logo Las Ppd Vert 1
Lasinzastave Logo Mali
Srrs Logo Mali